Tutorial montat – demontat roata

Acest tutorial este pentru cei care nu stiu cum se demonteaza o roata cu anvelopa dezumflata sau se doreste schimbarea rotilor de iarna cu cele de vara sau invers. Cititi intai tot tutorialul apoi va veti apuca de treaba. Trebuie sa recunosc ca nici eu nu stiam acest lucru asa ca am dorit sa ii invat pe altii cum se face operatiunea. Este foarte simplu. Voi enumera pasii astfel incat sa fie cat mai clar.

1. Masina trebuie sa fie pe o suprafata plana, daca este usor („usor” nu inseamna 20 sau 30 de grade, „usor” inseamna maxim 10 grade) inclinata va trebui sa gasesti un lucru, de exemplu o bucata de lemn pe care sa o pui sub o roata ca masina sa nu o ia la vale;
2. Masina trebuie sa aiba trasa frana de mana si sa fie pusa in viteza;
3. Daca vei dori sa schimbi mai multe roti, va trebui sa le faci separat; (stiu ca la vulcanizari sunt operatori care schimba 2 roti sau chiar 4 roti deodata, dar ei au mai multa experienta si echipamente mai profesionale)
4. Langa roata pe care vrei sa o schimbi vei aduce urmatoarele : cheia pentru desfacut prezoanele (este in forma de L sau de X), roata pe care o vei monta si cricul de ridicare.
5. Urmeaza operatiunea de demontare; prima data vei slabi prezoanele sau piulitele; ATENTIE! prezoanele sau piulitele se vor slabi, NU se vor desface complet; prezoanele sunt acele „suruburi” care tin roata; daca nu le vezi inseamna ca roata are capac sau capacel si va trebui sa il scoti; prezoanele sau piulitele se slabesc in sensul invers acelor de ceas, exact cum e desfileteaza un surub. Daca nu se desfac la mana, te vei sui usor pe cheie si incet vei incepe sa faci balans stand pe cheie, daca nici asa nu merge va trebui sa cauti o bara in care sa introduci cheia si astfel vei mari forta de desfacere; daca vreun prezon se rupe, va trebui sa strangi toate prezoanle si sa mergi la un service auto; vor trebui sa sudeze prezonul pentru al scoate; cand toate prezoanele sau piulitele se pot desface la mana, te vei opri;
6. Urmeaza un pas la care trebuie acordat mare atentie; cricul va fi pozitionat sub prag astfel incat laba cricului sa se plieze cu forma pragului; masinile au un semn in forma de sageata sau de triunghi prin care iti indica locul in care trebui sa fie pozitionat cricul; daca nu il vezi, cricul va fi pozitionat in mai aproape de roata pe care o vei demonta; este posibil cand desfaci cricul si masina se ridica sa se auda niste sunete de la rotile din spate
7. Cand cricul a ridicat masina astfel incat roata care urmeaza sa fie demontata nu mai atinge solul, vei continua sa desfaci complet prezoanele / piulitele pe care le-ai slabit la pasul 5; cand vei desface ultimul prezon sau piulita ai grija ca roata este posibil sa cada; cu o mana desfaci si cu cealalta vei tine roata sa nu cada (ai grija sa nu impingi prea tare roata astfel incat sa se incline cricul si sa se intample o nenorocire); dupa ce ai desfacut ultimul prezon / pilita vei tine cu o mana roata sa nu cada, iar cu cealalta mana vei pune prezonul / piulita jos. Atentie mare! roata nu o vei tine introducand mainile sau degetele in orificiile sale; roata se tine cu doua maini, una in partea stanga cu palma pe anvelopa, iar cealalta pe partea dreapta tot cu palma pe anvelopa; daca roata nu se desprinde vei aplica usor socuri in stanga si in dreapta, fara se iei mainile de pe anvelopa; daca ai reusit, roata se da jos si se pune culcata sub prag aproape de cric; unele roti au inele de ghidaj care sunt de plastic, vezi daca inelul a ramas in interiorul rotii pe care ai scos-o, daca da il vei scoate si il vei pune in interior pe roata care trebuie montata; un alt lucru care este recomandat: curata cu o perie de sarma zona de contact a rotii astfel sa nu mai fie rugina sau colmatare;
8. Urmeaza montare rotii noi; se ia roata si se fixeaza pe butuc, cu o mana se tine iar cu cealalta se ia un prezon sau o piulita si se infileteaza la mana; dupa ce s-a infiletat la mana toate prezoanele sau piulitele, se vor infileta la cheie pana cand roata se invarte cu tot cu cheie. Atentie! este posibil ca primul prezon sau prima piulita sa nu se fi infiletat corect, daca se simte la mana, desfa-l si infileteaza cat mai drept posibil;
9. Vei scoate roata de sub masina si vei incepe sa inchizi cricul; si in acest caz este posibil sa auzi niste sunete de la roti;
10. Dupa ce masina sta din nou pe toate cele 4 roti, va trebui sa strangi din nou prezoanele , de data aceasta complet; pentru a fi cat mai sigur te vei sui cu un singur picior pe cheie si vei apasa usor in sensul acelor de ceas; daca a avut capac sau capacel, monteaza-l la loc;
11. La prima vulcanizare vei repara roata defecta si Drum bun!



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.